Vodafone își rezervă dreptul de-a te lăsa în voia nimănui, în țară străină

Sunday, May 18, 2014


Rareori scriu articole la nervi. De fapt, sunt rare chiar articolele cu vreo vagă urmă de ton depreciativ. Iar când s-a întâmplat, a ieșit pamflet.

Eei, și cine a reușit să mă supere în așa hal încât să simt nevoia să mă descarc aici, locul ăsta care n-a cunoscut enervarea, ci doar emoții și entuziasm, povești cu oameni și locuri; blog de călătorii... doar?... Vodafone România.

Povestea

Într-o zi de vineri, cu trei ore înainte de a zbura spre Istanbul, pentru 4 zile jumate de vacanță, mi-a cedat definitiv și irevocabil cartela SIM; e drept, după 10 ani de activitate. Timp de 10 ani cu abonament, am contribuit lună de lună la bunăstarea Vodafone, în fiecare an mai mult, cu suma proaspăt incrementată acum două săptămâni până la 16.5 euro.

Pentru că timpul era cam scurt ca să mai trec pe la o reprezentanță, am ales varianta cu mai puține emoții: cumpăr cartelă cu număr din Otopeni. 55 lei, 5 euro credit. Oook, diferența de 30 de lei se justifică doar pentru confortul de a avea un număr de telefon la care să pot fi găsită, de pe care să pot anunța gazdele că suntem în stația de autobuz, prin care să-mi liniștesc familia că am ajuns cu bine, să mă ajute în caz că mă rătăcesc de colega (mai târziu, colegele) de excursie; de exemplu, la Sfânta Sofia. Așadar, am cumpărat-o.

Activitatea noii cartele

Am sunat pe un număr din România, fără să mi se răspundă (am dat bip, cum s-ar zice), am fost sunată înapoi, am dat un SMS internațional și apoi am plecat la îmbarcare. În Istanbul, am dat SMS gazdelor, mai târziu am sunat de încă trei ori tot pe numere din Turcia (o dată nu a răspuns, 46" & 50"), am fost sunată de acasă, din România (37") și am dat un sms în Italia. Toate astea însumează 3.19 euro. Numai că e un calcul pe care l-am făcut acum, nu și când eram plecată.

Am presupus că mi s-a terminat creditul, deci și că nu mai pot fi sunată. Am rugat pe cineva de acasă să-mi încarce numărul cu încă ceva credit, mai ales că urma să mă întorc singură acasă. Altfel, de la urcarea în autobuzul spre aeroport și până în București nu aș mai fi putut fi contactată decât pe internet, timp de o oră, prin bunăvoința unui bar din aeroport după ce aș fi plătit 10.5 lire turcești pe un covrig și o cafea. Ceea ce s-a și întâmplat. Cartela nu-mi putea fi încărcată din România, de la niciun terminal, pentru că numărul de telefon era invalid. Când am ajuns în București, am rugat pe cineva să mă sune, să mă conving că numărul e într-adevăr invalid. Și m-am convins.

Ploua, am luat autobuzul spre Piața Unirii, a făcut două ore, timp în care el mă aștepta încă la serviciu, fără a putea afla măcar dacă am aterizat. Căci nici site-ul aeroportului nu era actualizat cu statusul zborului. Noroc cu wifi-ul gratuit de la McDonalds.

Aaa, și încă un amănunt: numărul de urgență nu ar fi putut fi apelat!

A doua zi după revenirea în țară, am mers la o reprezentanță Vodafone să mă lămurească și să-mi rezolve problemele. Pentru cartela veche, cea cu abonamentul, am primit imediat un SIM de înlocuire. Despre cartela cea nouă, cea care, vă reamintesc, a costat 55 lei, am aflat că a fost blocată, iar creditul rămas este de 1.81 euro. Întrebarea mea către angajata VDF, absolut pertinentă, aș zice (întrebarea, nu angajata): "DE CE?" "Vodafone își rezervă dreptul de a bloca o cartelă dacă..." Nici nu mai știu cum a încheiat, nici nu mă interesa, știam că nu-i pasă. Am mai întrebat-o doar dacă îmi poate transfera creditul ăla pe contul de abonat. Evident, nuuu.

Cărticica roșie cu termeni și condiții zace undeva într-un coș de gunoi din Otopeni, necitită, desigur. Nu-i ca și cum o poți citi înainte de a plăti 55 lei pe kitul complet.

Ce zice versiunea online a cărții...

Deși "Vodafone pleacă de la premisa că tu înţelegi şi eşti de acord să utilizezi serviciul în limitele unei utilizări rezonabile şi în condiţiile unor practici loiale", a presupus că am încălcat unul sau mai multe paragrafe ale termenilor (pe care le redau integral câteva rânduri mai jos), ceea ce "constituie o fraudă, o încălcare a “bunelor practici” în domeniu şi atrage răspunderea ta pentru incalcarea acestor obligatii."

Așadar, "De la data constatării fraudei, Vodafone are dreptul de a:
(1) retrage unilateral orice formă de discount; şi/sau
(2) suspenda/restricţiona toate serviciile Vodafone.
"

Fragment din termeni și condiții:

"Ai dreptul de acces la serviciile de voce numai în propriul interes, în calitate de utilizator final. Serviciile Vodafone sunt destinate utilizării de către tine, în calitatea ta de utilizator final, exclusiv pentru nevoi proprii şi nu cu scopul de a obţine profit. Utilizarea cartelelor SIM/serviciilor Vodafone în vederea: intermedierii şi/sau transferului de convorbiri telefonice şi/sau date în reţeaua Vodafone şi/sau în alte reţele, testării unor echipamente, intermedierii şi/sau transferului de convorbiri telefonice naţionale şi internaţionale folosind ca mediu de propagare internetul şi nu a sistemului GSM/3G, recomercializării serviciilor Vodafone către terţi furnizori, sunt
considerate utilizări abuzive, neautorizate şi nu sunt permise în baza prezentelor termeni şi condiţii.

Utilizarea cartelelor SIM/serviciilor Vodafone în alte scopuri decât cele pentru care ţi-au fost oferite, în calitate de utilizator final, este permisă numai cu acordul expres prealabil şi exprimat în scris al Vodafone şi cu aplicarea tarifelor corespunzătoare unei asemenea utilizări.

Clientul se obligă să nu expedieze mesaje scrise, să nu iniţieze apeluri sau să utilizeze date mobile cu ajutorul unor sisteme automate în orice alte scopuri care sunt contrare utilizării pentru nevoi proprii a serviciilor furnizate de către Vodafone Romania. Orice utilizare a serviciilor Vodafone Romania în alte scopuri decât efectuarea şi primirea de apeluri/SMS/ MMS/apeluri video directe între utilizatorii finali este strict interzisă.
"

Care o fi frauda? Sau ce "bune practici" am încălcat?

Sau poate ăsta e bonusul de loialitate al Vodafone către abonatul subsemnata.

You Might Also Like

0 comments