Peru (ep.1) Drumul

Thursday, April 25, 2013

E miercuri seară, 27 martie, ultima zi înainte de mult așteptatul și plănuitul turneu. Cu cât e mai aproape, cu atât mai ireal pare. Am printat toate voucherele de cazare, asigurările de călătorie, biletele de autobuz și avion, check-in-ul e făcut, nu avem locuri la geam. Cică nici nu vrem la geam, că-i mai important să fim liberi la culoar, să ne dezmorțim când vrem, fără să cerem voie. Are sens.

Eu aveam rucsacul aproape făcut de vreo lună înainte, că i-am făcut o simulare. Așadar foarte multe n-ar mai fi de completat. Și totuși nu știu cum se face că deodată mă trezesc cu toate pe pat și rucsacul tot gol. Scot jeanșii, pun pantalonii beige, scot tricoul în dungi dar îl pun pe cel verde, caut o vreme costumul de baie și pregătesc geanta de cosmetice. Toate astea se repetă de câteva ori până când trece de ora 00:00.

Pe Pro Cinema începe Nașul III. Atenția noastră se distribuie, iar bagajul se întâmplă tot mai lent, dar îl finalizăm, totuși suficient de târziu să decidem noaptea albă și să continuăm cu vizionarea. După ce moare Mary sunăm și noi la taxi, pentru aeroport.

București - Amsterdam

Șoferul e încântat că pe sfârșit de program prinde și el o cursă bună, tocmai până la Otopeni. Ne întreabă unde mergem, iar eu aveam o presimțire că "nu mergem" în Peru așa că nu mă grăbesc să răspund, ci răspunde Cristi: Spania. Aaa, Spania! La Barcelona, nu? Răspundem în cor "Da!". Sunt încântată de sincronizare și colaborare, așa că intru mai departe în joc. Inventăm prețuri la biletele de avion, detalii meteo și altele necesare până ajungem la aeroport. Țeapa tot ne-am luat-o, că ei nu au niciodată rest de la 5 lei, dar măcar n-are omul poveste cum că i-ar fi dus pe unii de plecau în Peru.

În aeroport lucrurile se întâmplă repede. Stăm la o coadă scurtă de drop-off, dar suntem trimiși cu câte un voucher courtesy of KLM la înfoliat rucsacii, ceea ce chiar ne încântă. Refacem coada, de data asta puțin mai lungă, lăsăm bagajele la cală, destinația finală: Lima. Personalul KLM: nicio reacție. N-or fi toți nebuni ca noi, la fel cum n-om fi noi singurii nebuni. Rămânem cu câte un rucsac bagaj de mână.

Nici nu ne dăm seama când ajungem în Amsterdam, probabil am și moțăit. Cele 4 ore și jumătate de escală trec repede. Anunțăm la hostelul din Lima, dar și pe blog și Facebook, plecarea noastră spre Peru și deja e ora de îmbarcare pentru zborul de 13 ore.

Amsterdam – Lima

Pentru mine e primul zbor mai lung de 3 ore, pentru Cristi nu. El a mai fost în America de Sud, eu nu. Orele trec rezonabil de repede, cu servirea mesei, snack-uri sau băuturi, cu filme și seriale, documentare și chiar vreo oră-două de somn. Spre sfârșit de zbor ni se împart niște formulare de imigrare, ce vor fi ulterior ștampilate la trecerea punctului de frontieră din aeroport. O parte din formular rămâne imigrantului și trebuie păstrată până la ieșirea din țară.

După recuperarea bagajelor de cală, mai avem de completat un singur formular, despre valorile cu care intrăm în Peru. Încă o coadă și gata.

Ne-am anunțat deja sosirea în jurul orei 19, ora locală, și am aranjat cu cei de la hostel să ne aștepte un taxi. E ora 21 când finalizăm cu toată birocrația, așa că domnul stă deja de vreo două ore, dar avem norocul să fie răbdător și optimist. Soția îl așteaptă la rândul ei în mașină, așa că după câteva politețuri în spaniolă, ne putem bucura de peisaj pe fondul sonor al ciorovăielii lor în spaniola cu accent sud-american.

Ajungem la hostel cu surprinzător de multă energie, suficientă să coborâm în lobby pentru puțin internet și chiar socializare. Nouă internetul nu ne mergea și îi invidiam pe colegii cu iPhone cărora prin cine-știe-ce magie le funcționa, așa că am amânat pe dimineață vestea că am ajuns cu bine.

De bun venit, dar mai ales din pură întâmplare, suntem omeniți încă din prima seară cu tradiționalul cocktail Pisco Sour, că doar e joi, adică seara Pisco Sour din partea casei. Ni le prepară Pedro, gazda din seara asta, un tânăr din Cusco, cu rădăcini Quechua. El zice chiar că vorbește limba Quechua și aflăm că e o limbă doar vorbită, nescrisă.

Un cocktail de fiecare și câteva povestiri cu Pedro încheie o zi lungă, de aproape 48h.

Family Backpackers Hostel, Miraflores

Practic

Zbor: KLM, București – Amsterdam – Lima, 3h + 12:45h

Taxi aeroport - hostel: 55PEN (22USD)

Cazare: Family Backpackers Hostel – Miraflores, Lima; 30USD/noapte/cameră dublă.

Mai multe detalii practice despre călătoria în Peru găsiți în Ghid practic pentru Peru.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alte episoade din seria Peru
(2) Contraste în Lima
(3) Aventuri în Ayacucho
(4) Wari, Pampa de la Quinua și satul Quinua
(5) Din munți în deșert, de la agonie la extaz
(6) Cusco, o gură de oxigen rarefiat
(7) Spre junglă, pe drumul care dispare de pe hartă
(8) În sfârșit, jungla
(9) Din junglă, spre Cusco, pe drumul… care drum?