Valencia, city-break de 16 zile (2)

Thursday, February 07, 2013

Septembrie, 2006

Am scris în articolul trecut mai multe despre orașul Valencia și ceva mai puține despre împrejurimile lui, așa că recuperez în partea a doua.

Valencia e foarte frumoasă. Totuși, nu ar avea același farmec dacă n-ar fi și orășelele din jur să o completeze. Și sunt câteva: Gandia, Chiva, Peniscola, Masamagrell, Sagunto sunt doar cele în care am fost eu și despre care vă povestesc, dar nu am dubii că mai sunt și altele de vizitat.

Gandia e dintre cele mai populate și populare din listă, în mod deosebit pentru plaje, deși orașul are și o parte istorică. Un exemplu este Palatul Ducal de Gandia, cunoscut și ca Palatul lui San Francisco de Borja.

Palatul Ducal de Gandia Valencia Spania Portocal Gandia Valencia Spania

De plaje nu ne-am prea bucurat, că am prins o zi înnorată și vântoasă, în schimb acolo am văzut, pentru prima dată, portocali.

Gandia Valencia Spania

Chiva a fost orășelul cel mai bogat în experiențe autentice, de fapt în experiențe, în general, motiv pentru care la votul final a fost în top 3.

Deși pentru noi se anunța o zi ca oricare alta, pentru autoritățile orașului vizita noastră părea să fie un adevărat eveniment, iar noi adevărate vedete. Ne-au făcut o primire festivă la o instituție ce arăta a sediu de primărie, ne-au fotografiat pentru ziarul local și ne-au sprijinit în toate activitățile ce au urmat.

Chiva Valencia Spania

Fabrica de vinuri - Chiva, Valencia, SpaniaAm început cu vizita la fabrica de vinuri, însoțită întotdeauna de lecția de degustare și degustarea propriu-zisă. Două lucruri am reținut: vinul se bea la temperatura camerei, iar paharul se ține de picior, tocmai să nu-i schimbi temperatura.

Mi-a plăcut mult unul din vinurile albe, despre care ni s-a zis că ar fi și preferatul lui Schumacher. Neg orice acuzație cum că aș fi fost influențată de informație. În afară de asta, mie îmi place orice vizită într-o fabrică, mă atrag utilajele alea mari și zgomotoase, mai ales dacă produsul final e unul așa sofisticat cum e vinul.

Am continuat cu ferma de tauri și un fel de mini-muzeu amenajat în vreo două cămăruțe, de unde ne-am ales și cu un pachet de fiecare, cu broșuri despre subiect și două tricouri.

Paella in Chiva Valencia SpaniaAm încheiat cu o masă la un cort special amenajat să încapă aproape 30, câți eram, cu paella gătită de localnici, la tăvi de 1m diametru.

Cea mai bună paella pe care am mâncat-o vreodată!

E drept că eram epuizați și flămânzi după o zi plină, e drept că mâncarea la grămadă e mai bună, și, totuși, paella aia era gustoasă.

Peniscola mai e numită, se pare, și Gibraltarul Valenciei, deși e o denumire pe care am găsit-o pe net, și nu spusă de ghizii noștri spanioli. E peisajul tipic care cucerește dintr-o singură fotografie: castel pe stâncă, ce dă în mare ca o peninsulă, și un petec de plajă cu nisipul cât mai fin. Nu văzusem fotografii până să ajung acolo, așa că m-a cucerit direct peisajul pe viu.

Peniscola Valencia Spania

Castelul a fost ridicat de cavalerii templieri la sfârșitul sec. 13 – începutul sec. 14. În 1411, s-a mutat aici Papa Luna, transformând castelul în palat și bibliotecă pontificală.

Spre deosebire de ziua din Gandia, aici am avut vreme numai bună de plajă, așa că am profitat și de nisipul acela fin din fotografia clasică.

De Sagunto uitasem complet. L-am găsit răsfoind albumul de Valencia, iar când am ajuns la pozele de acolo: hmmm, ăsta ce-o fi? Am google-it puțin cuvintele cheie din fotografii până să-l identific și am reușit. E unul din orașele antice, cu ruine încă din vremea romanilor sau a maurilor.

Sagunto Valencia Spania

Masamagrell Valencia SpaniaLa Masamagrell am stat doar o noapte și e locul unde am avut plajă privată, doar pentru noi (interesant sentimentul), și Sangria la găleată, făcută de spaniolii din grup.

Cele 16 zile de Valencia și în jurul ei au fost foarte încărcate, uneori epuizante. Studenții spanioli organizatori au avut grijă să ni le umple și cu alte activități decât cele turistice: lecții de limbă spaniolă cam o dată la două zile, jocuri, concursuri și petreceri în fiecare seară. Somnul mediu era de 4-5 ore pe noapte, asta și pentru că nu voiam să ratez micul dejun, dar mai ales cafeaua din fiecare dimineață, servite numai până la ora 9.

Am învățat că orice suprafață plană poate fi un loc bun de dormit (pe plajă, pe bănci, pe bancheta de tren), ba mai mult, nici nu e neapărat nevoie de o suprafață plană, la un moment dat chiar și scaunele de tramvai au părut suficient de comode.

Valencia Spania

A fost un maraton, dar a meritat fiecare oră de somn pierdută. Erau două mari avantaje în facultate: aveam timp, iar proiectele astea erau ieftine chiar și pentru un student. Dacă mai sunt studenți pe recepție, profitați!