City-break belgian: Bruxelles & Bruges

Sunday, February 19, 2012

Bruxelles, Bruges (Belgia) – Noiembrie, 2010

Fac o trecere în revistă a câtorva dintre destinațiile de vacanță care mi-au plăcut în mod deosebit, cu ceva amănunte despre ele, nu multe că au trecut luni sau ani, și vreo două poze, cât să vă fac poftă. Din aceeași serie mai puteți citi: Grecia, Germania și Franța, Bucovina.

Mini-turneul Bruxelles – Bruges a durat două zile jumătate, într-un weekend la sfârșitul lui noiembrie. Am plecat vineri dimineață cu Wizz și ne-am întors duminică seara cu Blue. De la o vreme nu mai reprezintă vreun avantaj să cumperi bilet de avion dus-întors, cu atât mai mult cu cât prioritatea devine cheltuirea unui număr minim de zile de concediu și folosirea lor eficientă.

Așadar, suntem în Bruxelles, după un drum de aproximativ o oră cu autobuzul de la aeroportul Charleroi. Primul lucru: am cumpărat o cartelă de metrou pentru următoarele zile, noi având cazare în zona instituţiilor europene, la câteva stații de metrou de centru. După formalitățile de cazare, ne-am grăbit să mai prindem câteva ore de lumină pentru o plimbare în centrul orașului.

Primul obiectiv este catedrala romano-catolică Saints-Michel-et-Gudule, sfinții fiind și patronii orașului. Construcția a început în secolul al 13-lea, pe locul unei foste biserici romanice, ale cărei ruine au fost descoperite mult mai târziu. Catedrala a fost finalizată după 300 de ani, fiind construită în plină perioadă a arhitecturii gotice.

Catedrala Saints-Michel-et-Gudule, Bruxelles, Belgia

Ne continuăm drumul spre piața centrală (Grande Place), unde străzile încep să se îngusteze și să se aglomereze pe măsură ce înaintăm.

Bruxelles, Belgia

La capătul acestei aglomerări de buticuri, restaurante și turiști este așteptata Grande Place. Am găsit-o împodobită de sărbătoare, în așteptarea Crăciunului. Piața este înconjurată de primăria orașului, de așa-numita Casă a regelui (Maison du Roi) și de clădiri ce-au fost în trecut piețe de desfacere ale diferitelor bresle meșteșugărești. Deși numită Casa regelui, clădirea nu a fost niciodată locuită de un rege, ci construită ca simbol al puterii ducale pe locul fostei Breadguild (breasla brutarilor).

Grande Place, Bruxelles, Belgia

Cât ne-am plimbat prin și în jurul pieței, s-a întunecat și în piață începuse un spectacol în spiritul sărbătorilor de iarnă, cu proiecții ale personajelor de desene animate pe clădirea primăriei și cu muzică tematică.

Seara nu s-a încheiat chiar în același spirit. Am rătăcit pe străzile Bruxelles-ului încă vreo două ore, la câteva grade cu minus, cărând și o sacoșă de beri considerabil de grea, și asta pentru că... ne-am rătăcit căutând o stație de metrou! Oricare! Legat de sacoșa de beri, avem fani printre noi, și acasă.

Sâmbătă, o nouă zi, un nou început. Ne-am hotărât s-o petrecem în Bruges. Am descoperit o atracție față de orășelele pe care le putem face la pas, orășele de-o zi. În afară de arhitectura generală a urbei, cu acele case vechi ca de turtă dulce și canalele navigate acum doar de turiști, care te conving repede că Bruges-ul merită vizitat, sunt câteva atracții anume de punctat.

De la gară se ajunge foarte repede în piața centrală (Markt), orientându-ne inițial după turnul bisericii St. Salvador, iar apoi după valul de turiști. În piață, turnul medieval Belfort domină peisajul, motiv pentru care încă rămâne un mister pentru mine de ce nu am urcat în turn pentru un belle-view. Mai ales că nu ne-ar fi speriat cele 366 de trepte, bănuiesc.

Bruges, Belgia

În aceeași piață regăsim și câteva mostre ale caselor de turtă dulce, pe care și soarele le luminează atât de frumos, ceea ce nu pot spune despre Belfort, cel puțin la ora la care l-am pozat noi.

Am continuat spre o altă piață, cea a primăriei, încă o probă de artă arhitecturală.

Nu am rezistat tentației și ne-am dat cu barca pe canalele Bruges-ului, de altfel numai frigul ne-ar fi putut opri, dar i-am rezistat eroic. Cu plimbarea asta am descoperit cel mai vechi pod din oraș, construit în jurul anului 1390 (Meebrug) și un unghi mult mai bun de pozat turnul Belfort.

Bruges, Belgia

Ne-am aprovizionat cu bomboane de ciocolată (cele mai bune din lume) și, după cum ne stă în caracter și obișnuință, (ne-)am mai rătăcit pe străzi, luând cel mai lung drum posibil spre gară, ajungând și prin zone mai non-turistice.

Seara ne-am întors în capitală, unde am ieșit la o bere în faimosul Délirium Café. Barul a intrat în Ianuarie 2004 în cartea recordurilor pentru cel mai generos meniu de beri, cu 2004 de beri în listă. Pentru pasionați, meniul poate fi cumpărat cu 5 euro de la bar. Nu am poze de acolo, dar imaginați-vă un local care arată a pub şi e gălăgios ca un club de studenţi Erasmus. E preferat de grupuri mari pentru că e spaţios, am înţeles c-ar fi pe 3 nivele, dar şi pentru că gălăgia e tolerată şi chiar încurajată. Chiar dacă mergeţi în grup mai mic, cum am fost noi, vă veţi găsi locul. Google-iți-l, că-i foarte simpatic, îl recomand.

Am păstrat pentru duminică plimbarea în parcul celei de-a cincizecea aniversări (Parc du Cinquantenaire), care se referă la aniversarea independenței Belgiei. Am bifat Comisia Europeană și am urcat în metrou spre periferia orașului pentru vizita la Atomium, o clădire futuristă, care se vrea o reprezentare a structurii cristaline a fierului. De sus am avut o vedere a orașului, dar a zonei rezidențiale, nu băteam până în centru. Am văzut totuși Europa, Mini-Europa, un parc cu miniaturile principalelor atracții turistice ale continentului. Ne-am mulțumit să le vedem și mai mici, de acolo de sus, și să le bifăm în mărime naturală, când le vine timpul.